Nieuwsbrief:

Jos Engbers Motoren

Welkom bij Jos Engbers Motoren. Wij willen u hiermee zo goed mogelijk van dienst zijn.  Zoekt u een motor die er niet bij staat, laat u dan niet tegen houden om ons te bellen of te mailen.
Alle motoren van Jos Engbers Motoren
42 motoren gevonden
BMW R 1250 GS
BMW R 1250 GS
€ 18.650,- p/mnd klik hier
2019, 30887 Km
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO
TRIUMPH TIGER 1200 GT PRO
€ 17.950,- p/mnd klik hier
2022, 16057 Km
DUCATI MULTISTRADA 1200 S TOURING
DUCATI MULTISTRADA 1200 S TOURING
€ 11.250,- p/mnd klik hier
2014, 33455 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 22.650,- p/mnd klik hier
2022, 28437 Km
BMW R 1200 RS
BMW R 1200 RS
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2017, 33354 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 20.650,- p/mnd klik hier
2020, 26783 Km
TRIUMPH TIGER 1200 RALLY PRO
TRIUMPH TIGER 1200 RALLY PRO
€ 21.450,- p/mnd klik hier
2023, 5450 Km
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
KAWASAKI Z 1000 SX ABS
€ 6.450,- p/mnd klik hier
2011, 61265 Km
BMW S 1000 R
BMW S 1000 R
€ 10.450,- p/mnd klik hier
2016, 21515 Km
BMW R 1250 GS ADVENTURE
BMW R 1250 GS ADVENTURE
€ 20.650,- p/mnd klik hier
2019, 20857 Km
BMW R 1200 R ABS
BMW R 1200 R ABS
€ 5.750,- p/mnd klik hier
2010, 53143 Km
KTM 890 DUKE R
KTM 890 DUKE R
€ 11.950,- p/mnd klik hier
2023, 6249 Km
APRILIA DORSODURO 900 ABS
APRILIA DORSODURO 900 ABS
€ 8.450,- p/mnd klik hier
2019, 22052 Km
KTM 1290 SUPER DUKE GT
KTM 1290 SUPER DUKE GT
€ 10.950,- p/mnd klik hier
2018, 26439 Km
BMW S 1000 RR
BMW S 1000 RR
€ 14.450,- p/mnd klik hier
2016, 27023 Km
SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA
SUZUKI GSX-R 1300 HAYABUSA
€ 16.750,- p/mnd klik hier
2021, 15878 Km
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
KTM 1290 SUPER ADVENTURE S
€ 17.450,- p/mnd klik hier
2022, 22817 Km
HONDA CBF 1000 ABS
HONDA CBF 1000 ABS
€ 4.950,- p/mnd klik hier
2009, 53634 Km
DUCATI STREETFIGHTER 848
DUCATI STREETFIGHTER 848
€ 7.650,- p/mnd klik hier
2013, 42935 Km
BMW S 1000 XR
BMW S 1000 XR
€ 17.750,- p/mnd klik hier
2020, 27432 Km
Wist u dat: In de motortaal "Featherbedframe" betekent: Het Engelse merk Norton ontwikkelde in de herfst van 1949 een frame, dat in april 1950 werd geïntroduceerd. Het Featherbedframe, zo genoemd om de goede afvering, gaf de Nortons die ermee werden uitgerust een uitstekende wegligging en uitnemende stuureigenschappen. In hetzelfde jaar dat de frames werden toegepast behaalde Norton successen in de Junior- en Senior TT wegraces. Volgens de overlevering werd de naam Featherbed (= veren bed) bedacht door Harold Daniell, een motorcoureur die na zijn overwinning in de Junior TT opmerkte dat zijn racemachine zo comfortabel stuurde, dat hij erop in slaap had kunnen vallen. Tot de komst van het Featherbedframe hadden motorfietsfabrikanten altijd gezworen bij frames die werden geconstrueerd met behulp van gietstukken en waarin de pijpen met koper aan elkaar werden gesoldeerd. De lastechnieken van 1950 lieten echter toe dat buizen direct aan elkaar werden gelast met SIF-brons, dat een relatief lage verhittingstemperatuur nodig had. Het raceframe vond zijn vertaling in een seriegeproduceerde motorfiets voor het grote publiek met de introductie in 1952 van de Norton Dominator, een 500CC staande *twin. Pas in 1967 zou met de komst van de Norton *Commando het Featherbedframe worden verlaten, al bleef het daarna nog lange tijd de lieveling van de bouwers en berijders van café-racers, voor wie het tot 1970 in produktie werd gehouden. Het Featherbedframe is gastheer geweest voor een grote variëteit merken motorblokken. Enerzijds omdat het zoveel ruimte bood, dat elk type motorblok erin paste, anderzijds vanwege de al geroemde legendarische stuureigenschappen die het decennia lang tot de maatstaf voor een goed frame verhieven. Tot op heden gaan nog stemmen op die beweren dat het Featherbedframe onovertroffen is
© 2000 - 2025 Motoroccasion