Nieuwsbrief:

Motoclassics

Welkom bij Motoclassics, het motorfietsbedrijf dat gespecialiseerd is in klassieke motoren.. Om direct naar het overzicht van onze voorraad te gaan, klik dan hier. Op zoek naar iets bijzonders? Kijk dan eens bij onze classics!
Alle motoren van Motoclassics
16 motoren gevonden
YAMAHA SRX 250
YAMAHA SRX 250
€ 2.500,- p/mnd klik hier
1987, 23135 Km
BMW R 80 RS
BMW R 80 RS
€ 7.450,- p/mnd klik hier
1980, 12812 Km
TRIUMPH SPEED TRIPLE
TRIUMPH SPEED TRIPLE
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1997, 26802 Km
DUCATI 600 SL PANTAH
DUCATI 600 SL PANTAH
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1981, 57326 Km
MOTO GUZZI 850 LE MANS 3
MOTO GUZZI 850 LE MANS 3
€ 7.000,- p/mnd klik hier
1985, 82510 Km
BSA GOLDEN FLASH
BSA GOLDEN FLASH
€ 9.950,- p/mnd klik hier
1953, 145 Km
KAWASAKI ZEPHYR 1100
KAWASAKI ZEPHYR 1100
€ 5.500,- p/mnd klik hier
1993, 20617 Mls
CONDOR A 350
CONDOR A 350
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1976, 25898 Km
MZ SKORPION SPORT
MZ SKORPION SPORT
€ 5.000,- p/mnd klik hier
1998, 4147 Km
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT
ROYAL ENFIELD CONTINENTAL GT
€ 5.990,- p/mnd klik hier
2015, 9276 Km
BMW R 100 RS
BMW R 100 RS
€ 7.950,- p/mnd klik hier
1979, 36963 Km
NORTON DOMINATOR
NORTON DOMINATOR
€ 8.500,- p/mnd klik hier
1958, 65808 Km
APRILIA MOTO  6.5
APRILIA MOTO 6.5
€ 4.500,- p/mnd klik hier
1995, 9717 Km
BUELL M 2 CYCLONE
BUELL M 2 CYCLONE
€ 6.500,- p/mnd klik hier
2001, 14387 Km
JAWA 640
JAWA 640
€ 4.990,- p/mnd klik hier
1993, 220 Km
BMW R 100 CS
BMW R 100 CS
€ 6.990,- p/mnd klik hier
1979, 7563 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1965 - De verhoogde productie door Harley-Davidson zorgde ervoor dat de productielijnen in Italië tussen de motorfietsen en de vliegtuigen gescheiden diende te worden. De vliegtuigfabriek in Varese werd stand-alone voor het vliegtuigsegment terwijl de oudere werkunits aan de rand van het meer werden gemoderniseerd en verbouwd om aan de grotere vraag naar motorfietsen te kunnen voldoen. Aan het einde van 1962 werd het Alfredo Bianchi duidelijk dat er niet meer vermogen geknepen kon worden uit de 250 cc en voert hij de boring en slag van het blok op naar een ovale 72 mm bij 61 mm. Zodoende nam het vermogen toe tot zo'n 30 pk bij 9,500 rpm (meer dan de regerend wereldkampioen double-knocker Guzzi produceerde) en de toepassing van een vijf-bak liet vol gebruik van dit vermogen toe. Verder in 1965 werd de power nog opgekrikt naar een goeie 34 pk bij 10.000 toeren. Niet slecht voor een push-rod productie racer! Zich bewust van het feit dat er een einde kwam aan het maar eindeloos door verbeteren van het blok had Bianchi ondertussen een nieuw ontwerp klaar. Helaas vond hij Harley-Davidson op zijn pad welke sterk ageerde tegen de plannen van Bianchi. Dit omdat men fundamenteel wilde blijven verschillen van de roadster machines. Harley-Davidson gebruikte zelf een 'Golden Wing' motorblok in hun eigen U.S. recordbrekende sigaar. Het project werd dus niet uitgevoerd. De Electra Glide wordt geïntroduceerd, de naam Electra komt van de elektrische startmotor, later zullen ook de Sportster modellen de elektrische startmotor krijgen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion