Nieuwsbrief:

van Doorn Motors

Bij van Doorn Motors hebben wij passie voor motoren. Of je nu een doorgewinterde motorliefhebber bent of nieuw bent in de wereld van motorrijden, wij staan voor je klaar om je te helpen met alles wat met motoren te maken heeft. 
Alle motoren van van Doorn Motors
13 motoren gevonden
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN
€ 16.995,- p/mnd klik hier
2024, 5036 Km
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
KAWASAKI VERSYS 650 ABS
€ 8.745,- p/mnd klik hier
2025, 3000 Km
BMW S 1000 XR 2023
BMW S 1000 XR 2023
€ 17.945,- p/mnd klik hier
2020, 14800 Km
BMW R 1300 GS ADVENTURE TROPHY
BMW R 1300 GS ADVENTURE TROPHY
€ 24.945,- p/mnd klik hier
2024, 7338 Km
SUZUKI GSX-S 750 ABS
SUZUKI GSX-S 750 ABS
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2020, 15999 Km
BMW S 1000 RR CARBON EDITION
BMW S 1000 RR CARBON EDITION
€ 15.999,- p/mnd klik hier
2023, 17209 Km
SUZUKI GSX-S 750 ABS
SUZUKI GSX-S 750 ABS
€ 8.999,- p/mnd klik hier
2020, 4985 Km
YAMAHA TENERE 700
YAMAHA TENERE 700
€ 11.999,- p/mnd klik hier
2023, 8902 Km
BMW R 1250 GS 40 YEARS GS EDITION
BMW R 1250 GS 40 YEARS GS EDITION
€ 21.745,- p/mnd klik hier
2021, 10749 Km
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN
HONDA CRF 1100 L AFRICA TWIN
€ 14.995,- p/mnd klik hier
2022, 23222 Km
YAMAHA TRACER 7
YAMAHA TRACER 7
€ 9.499,- p/mnd klik hier
2023, 6748 Km
HONDA CBR 650 R
HONDA CBR 650 R
€ 9.799,- p/mnd klik hier
2022, 8702 Km
KTM 890 ADVENTURE
KTM 890 ADVENTURE
€ 12.245,- p/mnd klik hier
2023, 3878 Km
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept. Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs. De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952. De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen. Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion