Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Voorzien van ABS | ESA | Cruise | LED | Keyless | RDC | Navigatie voorbereiding
De complete historie inclusief de facturen is er bij.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht-/vloeistofgekoelde 2-cilinder 4-takt boxermotor, 2 nokkenassen, balansas |
Boring x slag | 101|73 |
Cilinder inhoud | 1170 |
Comp. verhouding | 12.0:1 |
Kleppen | 4 radiaal geplaatste kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | elektronische inspuiting/digitaal |
Ontsteking | digitaal met dubbele ontsteking |
Vermogen | 110|81|7.750 |
Max. koppel | 120|6000 |
Koppeling | enkelvoudige droge plaat, hydraulisch bediend |
Versnellingsbak | 6 versnellingen met klauwschakeling |
Verhouding | |
Overbrenging | Cardan |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 33 |
Topsnelheid | >200 |
ABS | ja |
Frame | 2-delig, voor- en achterframe met meedragende motor/transmissie |
Vering voor | BMW Motorrad Telelever; veerpootdiameter 41 mm, centraal geplaatst veerbeen, veervoorspanning 5-voudig mechanisch instelbaar. Veeruitslag 210 mm. |
Vering achter | enkelzijdige swingarm van gegoten aluminium met BMW Motorrad Paralever; WAD-veerbeen, veervoorspanning en uitgaande demping traploos instelbaar. Veeruitslag 220 mm. |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 305 mm, vaste 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 265 mm, zwevende 2-zuiger remklauw |
Voorband | 110/80 - 19 |
Achterband | 150/70 - 17 |
Wielbasis | 1510 |
Lengte | 2240 |
Breedte | 990 |
Hoogte | 1525 |
Zithoogte | 910/890 |
Drooggewicht | 223 Rijklaargewicht 256) |
Leverbare kleuren | Leuchtgelb metallic. Rauchgrau-metallic matt. |
Beschrijving | Waar u ook bent, u bent er altijd klaar voor: even de bergen in of vertrekken naar een ander continent om verre culturen te gaan ontdekken. Met een tankinhoud van 33 liter is daarvoor voldoende actieradius. Robuust? De R 1200 GS Adventure maakt de indruk dit woord te hebben uitgevonden. De machine heeft in de motorwereld in elk geval inhoud gegeven aan het begrip ‘robuust’. Daaraan dragen ook veel uitvoeringskenmerken bij die inmiddels bijna even legendarisch zijn als de machine zelf. Goed om diepe kuilen te nemen met 20 mm meer reserve dan de
R 1200 GS. Met een perfecte ergonomie en de optimale versnellingen voor elke ondergrond. En een rijwielgedeelte waarmee u - met volle bepakking of niet - uw achterpassagier net zo comfortabel meeneemt als uw voorliggers inhaalt. Steenslag, omvallen? Protectoren! En gewoon doorrijden. Ook de fabrieksopties als Enduro ESA en ASC kennen nog steeds geen concurrentie. Unstoppable is hun motto.
Het niet te stoppen karakter is nog eens versterkt met het nieuwe DOHC-motorblok*, die in de legendarische HP2 Sport voor het eerst zijn indrukwekkende prestaties liet zien. Voor de R 1200 GS Adventure kreeg het koppel uit praktische overwegingen een hogere prioriteit dan het vermogen. En dat is goed merkbaar. 120 Nm bij 6.000 tpm zegt al genoeg, maar ook het hogere koppel in het veelgebruikte toerengebied tot 5.000 tpm is te voelen. Het vermogen steeg naar 81 kW (110 pk) bij 7.750 tpm. Dat alles wordt nog kracht bijgezet met een markante sound uit het nieuwe uitlaatsysteem met een innovatieve klep. Boxerliefhebbers overtuigen zichzelf met een proefrit!
* DOHC = Double OverHead Camshaft, twee bovenliggende nokkenassen per cilinder. |
MG Automotive is uw partner voor al uw automotive gerelateerde vragen en onstaan vanuit pure passie voor auto`s en motoren alles wat daarmee te maken heeft. Wij hebben meer dan 20 jaar ervaring op dit gebied en zijn thuis in alle gebieden op automotive vlak. Wij onderscheiden door ons enthausiasme en betrokkenheid. Alleen 100% tevredenheid is voor ons genoeg. Voor al uw autozaken kunt u bij ons terrecht zoals bijvoorbeeld:
* Voor de aanschaf van uw nieuwe auto of motor.
* Voor de aanschaf van uw gebruikte auto of motor.
* Voor de verkoop van uw auto of motor
* Voor de inkoop van een auto of motor.
* Voor consignatie verkoop.
* Voor aankoop begeleiding.
* Voor uw wagenparkbeheer.
* Voor onderhoud.
* Voor al uw vragen over leasing
* Voor een second opinion.
Mocht u vragen hebben bel gerust of vult het contactformulier in.
Tel.: 0186-510001
 | Oud-Beijerland, Zuid-Holland |
 | 0186-510001 |
Wist u dat: In de motortaal "Café-racer" betekent: De café-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafés en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risico’s werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term café-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de café-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de ‘Godfather van de café-racer’ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beďnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van café-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, Café RacersRockers, Rock N ’Roll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken