Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette
YAMAHA FZ 8 FAZER ABS.
Deze motorfiets is voorzien van:
- Middenbok
- Handvatverwarming
- Hugger/spatbord achter
- Spatlap
- Valstoppen
- Originele Nederlandse motorfiets
- Onderhoudshistorie aanwezig.
Deze motorfiets wordt voorzien van een nieuwe voorband.
- Wij bieden U 3 maanden garantie, incl. afleveringsbeurt voor € 199,-
Voor voorwaarden lees onze website. - Wij leveren onze motoren met gratis 1 maand verzekering!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Liquid cooled 4-stroke, DOHC Forward-inclined parallel 4-cylinder |
Boring x slag | 68|53.6 |
Cilinder inhoud | 779 |
Comp. verhouding | 12.0 : 1 |
Kleppen | DOHC, 4 kleppen per Cilinder |
Brandstof toevoer | Electronic Fuel Injection |
Ontsteking | Transistorized coil ignition |
Vermogen | 106.2|78.1|10000 |
Max. koppel | 82|8000 |
Koppeling | Wet, multiple-disc coil spring |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6-speed |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 17 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamond |
Vering voor | Telescopic fork, 43mm inner tube |
Vering achter | Swingarm, link suspension |
Remmen voor | Hydraulic dual disc brake, Ø 310 mm ABS brake system optional |
Remmen achter | Hydraulic single disc brake, Ø 267 mm |
Voorband | 120/70 ZR17 M/C(58W) |
Achterband | 180/55 ZR17 M/C(73W) |
Wielbasis | |
Lengte | 2140 |
Breedte | 770 |
Hoogte | 1225 |
Zithoogte | 815 |
Drooggewicht | 220 |
Leverbare kleuren | Viper Blue, Midnight Black, Competition White |
Beschrijving | Met een gespierd 779cc motorblok blaast de Fazer8 nieuw leven in de klasse waarin hij valt. Open het gas en geniet van de directe gasrespons koppel. Voel de adrenaline als u het gas verder opent, de Fazer8 biedt het comfort van de kuip en de snelheid van een sportieve motorfiets.
De FZ-serie van Yamaha wordt gekenmerkt door supersportieve prestaties in een veelzijdig chassis voor dagelijks plezier. De Fazer8 blaast de klasse middelzware motorfietsen nieuw leven in, met een groter, breder uitgespreid vermogen, geleverd door de flexibele Fazer8-krachtbron.
De Fazer8 is ingesteld op comfortabele, snelle ritten, waarheen u ook gaat – of het nu een snelle rit door de stad is of een week op ontdekkingsreis. Naast het krachtige motorblok en de sportieve rijeigenschappen, zorgt de halve kuip voor optimale bescherming en een perfecte aerodynamica.
Ga op weg met klasse, comfort, power en vertrouwen, elke dag weer.
|
WELKOM BIJ ROEFS MOTOR TRADING.
Inmiddels al 20 jaar een bekend begrip binnen de motorbranche.
NU OOK HÉT ADRES VOOR ONDERHOUD EN REPARATIE VAN UW MOTORFIETS.
 | Maasbree, Limburg |
 | 077-3511541 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken