Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
- Wij hanteren scherpe handelsprijzen. Onze motoren worden aangeboden op basis van geen inruil en zo mee.
- Let op Motor Outlet Deventer verkoop motoren tegen handelsprijzen en geeft daarom geen garantie en ruilt niet in.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | vloeistofgekoelde viercilinder viertakt |
Boring x slag | 65.5|44.5 |
Cilinder inhoud | 600 |
Comp. verhouding | 12.2:1 |
Kleppen | DOHC |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 95|70.8|11500 |
Max. koppel | 61.2|9500 |
Koppeling | meerplaten vloeistofkoppeling |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 22 |
Topsnelheid | |
ABS | nee |
Frame | Diamantvormig, gegoten aluminium |
Vering voor | Telescoopvork, veerweg 130 mm |
Vering achter | Monocross swingarm, veerweg 130 mm |
Remmen voor | Dubbele schijfremmen, 298 mm doorsnee |
Remmen achter | Enkele schijfrem, 245 mm doorsnee |
Voorband | 120/70 ZR17M/C |
Achterband | 180/55 ZR17M/C |
Wielbasis | 1415 |
Lengte | 2080 |
Breedte | 710 |
Hoogte | 1180 |
Zithoogte | 790 |
Drooggewicht | 189 |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
 | Bathmen , Overijssel |
 | 06-38357616 |
Wist u dat: In de motortaal "Evolution" betekent: Letterlijk evolutie. Gewichtige fabrieksbenaming voor het in 1983 uitgebrachte 1340CC motorblok van HarleyDavidson. De naam geeft aan dat dit motorblok het voorlopige einde van een ontwikkeling is, en wel van de v-twin kopklepmotor, waarvan de in 1936 geïntroduceerde *Knucklehead de eerste was. Daarna volgden de Panhead, van 1948-1967, en de Shovelhead, van 1968-1983. Harley-Davidson riep voor de ontwikkeling van het motorblok de hulp in van het Duitse Porsche-researchcentrum. Als opvolger van de Shovelhead is de Evolution een sneller, maar vooral een betrouwbaarder en onderhoudsvrijer motorblok. Dit verbeterde motorblok heeft in belangrijke mate aan het huidige succes van het Amerikaanse merk bijgedragen omdat een nieuwe groep kopers werd aangesproken naast de pur sang Harley-fanaten. Het Evolution motorblok kreeg al snel de bijnaam Blockhead, vanwege de hoekige vorm van cilinders en kleppendeksels. Inmiddels is de meest gehanteerde bijnaam echter Evo, waarmee alle Harleys
met het Evolution-blok worden aangeduid
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken