Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Deze Niken GT is volledig geserviced met nieuwe accu en achterband. Hij is van 19 novermber 2021, dus bijna 2022. Opties zoals cruise control, topkoffer en quickshifter up / down.
Gielen Motorsport
Venusweg 16
8938BC Leeuwarden
Gielenmotorsport@gmail.com
0614442880
https://gielenmotorsport.nl/aanbod/
Open van 9.00 tot 18.00
Financiering mogelijk
Gratis 5 dagen all-risk verzekering
Onze advertenties zijn met de grootst mogelijke zorg samengesteld. Controleer voor aankoop van een motorfiets goed de zaken (o.a. accessoires, opties) die voor uw beslissing belangrijk zijn.
Er kunnen echter geen rechten worden ontleend aan de advertentie.
Zet- en drukfouten zijn voorbehouden.
Opties en Accessoires: Bagagerek, blipper shift, boordcomputer, Cruise control, Handvat verwarming, Middenbok, motor slip regeling, Topkoffer, Verhoogde ruit, Versnellingsindicator, Grote topkoffer , Quickshifter, Handvatverwarming
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, 4-takt, Vloeistofgekoeld, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78|59.1 |
Cilinder inhoud | 847 |
Comp. verhouding | 11.5 : 1 |
Kleppen | 4-kleppen |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 115|84.6|10,000 |
Max. koppel | 87.5|8,500 |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | Constant mesh, 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | Dubbele upside-down voorvork, veerweg 110 mm |
Vering achter | Link type veersysteem, veerweg 125 mm |
Remmen voor | Twee hydraulisch bediende remschijven, Ø298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø282 mm } |
Voorband | 120/70 R 15 |
Achterband | 190/55 R 17 |
Wielbasis | 1.510 |
Lengte | 2.150 |
Breedte | 885 |
Hoogte | 1.250 |
Zithoogte | 820 |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Phantom Blue / Nimbus Grey/Tech Black |
Beschrijving | De NIKEN biedt een intens gevoel van voorwielgrip met uitstekende rijeigenschappen en geeft zo elke bestuurder zelfvertrouwen. En het vermogen om zelfs de meest scherpe bochten te nemen moet u zelf ervaren, anders gelooft u het niet.
Nu tilt Yamaha met de NIKEN GT dit gedurfde nieuwe concept naar een nog hoger niveau. Deze geavanceerde Sport Tourer is, dankzij het hogere windscherm, nog weerbestendiger. De NIKEN GT beschikt tevens over o.a. een comfortzadel, zijkoffers, en handvatverwarmers, waardoor u opgewassen bent tegen alle weg- en weersomstandigheden.
Of u nu wilt gaan toeren of gewoon een weekendje met de motor op pad gaat, deze nieuwe generatie Sport Tourer biedt u extreem comfort, ongekende controle en maximaal rijplezier, ongeacht het jaargetijde.
|
 | Leeuwarden, Friesland |
 | 0614442880 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken