Na ongeveer 15 jaar als monteur actief geweest te zijn in de motorsport ben ik in 1997 'uit vraag van de klant' begonnen met verkoop van onderdelen en accessoires met daarbij onderhoud en reparatie van motorfietsen. Tijdens de beginperiode bleek al snel dat de ervaringen uit de motorsport een grote bijdrage leverden aan de vakkundige reparaties, die al heel snel in grote getale werden uitgevoerd.
Inmiddels is ons bedrijf uitgegroeid tot een volwaardig bedrijf waar men oog heeft voor de wensen en de behoeften van de scooter- en motorklant. De voorraad onderdelen en accessoires groeide uit van de bekende bougie en luchtfilter, naar een zeer uitgebreide voorraad. Dit alles is uitgebreid met dealerschappen voor zowel scooter en bromfiets als helmen en kleding.
Een stukje historie: KAWASAKI in 1989 - De ZXR serie die uiterlijk een afgeleide is van de Kawasaki racemodellen is geschikt gemaakt voor de weg. De ZXR 750 en ZXR 400 zijn beide de eerste in deze serie van supersport machines die de sporen dragen vanuit de racerij.
De Kawasaki Zephyr (400 cc) wordt in produktie genomen. Met deze ‘basic’ bike willen de jongere ontwerpers bij Kawasaki een ‘echte’ motor maken. De markt reageert heftig op deze wendbare machine en tot en met 1992 is het het meest verkochte 400 cc model.
De opvolgers, de Zephyr 750 en de Zephyr 1000, werden ook goed onthaald.